Retour- en terugbetalingsbeleid

Retour- en Terugbetalingsbeleid voor Particuliere Klanten (B2C) – Prime Vitality

Toepasselijkheid

Dit retour- en terugbetalingsbeleid is van toepassing op overeenkomsten gesloten tussen Prime Vitality en particuliere klanten (B2C), die als consument producten kopen via onze webwinkel. Dit beleid is conform de geldende Nederlandse wetgeving en het herroepingsrecht voor consumenten.

Herroepingsrecht

Als consument hebt u het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling zonder opgave van reden de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde de producten fysiek in bezit heeft gekregen.

Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons op de hoogte stellen van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen door middel van een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld via e-mail of post). 

Gevolgen van Herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u het volledige bedrag van de bestelde producten, inclusief de standaard verzendkosten, zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop wij uw herroepingsverklaring hebben ontvangen. Wij betalen het verschuldigde bedrag terug via dezelfde betaalmethode die u bij de aankoop heeft gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u overeengekomen.

Wij kunnen de terugbetaling echter uitstellen totdat wij de producten hebben ontvangen of u heeft aangetoond dat u de producten heeft teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst komt.

Voorwaarden voor Retourzending

  • De retourzending moet binnen 14 dagen na het melden van de herroeping plaatsvinden.
  • De producten moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn, en in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk).
  • U moet het retourpakket vergezellen van een kopie van de factuur of het bestelbewijs.

Uitsluitingen Herroepingsrecht

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor de volgende producten:

  • Producten die snel kunnen bederven of een beperkte houdbaarheid hebben (zoals voedingssupplementen met een korte houdbaarheidsdatum).
  • Gepersonaliseerde of op maat gemaakte producten.
  • Verzegelde producten die om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn om geretourneerd te worden, zodra de verzegeling is verbroken (zoals voedingssupplementen die geopend zijn).
  • Digitale downloads of software, waarvan de verzegeling is verbroken.

Verzendkosten voor Retourzending

De kosten voor de retourzending zijn voor uw rekening, tenzij wij anders aangeven of u het product in een andere staat heeft ontvangen dan besteld. Wij raden aan om een traceerbare verzendmethode te gebruiken, zodat u kunt aantonen dat het pakket is geretourneerd. Prime Vitality is niet aansprakelijk voor verlies of schade van retourzendingen die niet traceerbaar zijn.

Defecte of Beschadigde Producten

Als een product defect of beschadigd is bij ontvangst, kunt u dit binnen 14 dagen na ontvangst aan ons melden. Wij zullen dan zorgen voor vervangende producten of terugbetaling, afhankelijk van de situatie. In dit geval zijn de retourkosten voor onze rekening.

Uitsluiting van Vergoedingen voor Verwerking en Administratie

Indien de retourzending voldoet aan de hierboven genoemde voorwaarden, zal de volledige betaling voor het product (inclusief de standaard verzendkosten) worden terugbetaald. Verwerkings- en administratiekosten die door de klant zelf worden gemaakt, worden echter niet vergoed.

Contact en Kennisgeving

Voor retouraanvragen, herroepingen of het melden van defecten, kunt u contact opnemen met Prime Vitality via gegevens onder contact.

Door gebruik te maken van dit retour- en terugbetalingsbeleid gaat u akkoord met de bovengenoemde voorwaarden.